۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۴
کد خبر: ۵۵۶۸۴۶
آیت الله فاضل لنکرانی مطرح کرد؛

فقه کلید بصیرت| پژوهش‌های فراوان لازمه کشف حقیقت فقه

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار فقه را کلید بصیرت دانست و گفت: هنوز پژوهش های فراوانی لازم است تا حقیقت فقه ما استخراج شده و به جهان معرفی شود.
آیت الله فاضل لنکرانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی در مراسم تقدیر از پژوهشگران برتر مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) که پیش از ظهر امروز در سالن امام خمینی(ره) این مرکز برگزار شد با اشاره به اهمیت فقه عنوان کرد: فقه کلید بصیرت است و اگر کسی بخواهد حتی در مسائل سیاسی، اقتصادی و اجتماعی بصیرت پیدا کند کلید این بصیرت فقه است.

وی افزود: فقیه می تواند بصیر باشد و تا فقیه نشویم نمی توانیم بصیرت داشته باشیم و تمام عبادت فقه است و اگر کسی فقیه نباشد نمی تواند عبادت تام انجام دهد.

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) تصریح کرد: اگر انسان بخواهد در دنیا و آخرت منزلت پیدا کند کلید آن فقه است.

وی پژوهش های فراوان را لازمه معرفی حقیقت فقه به جهان دانست و خاطرنشان کرد: هنوز پژوهش های فراوانی لازم است تا حقیقت فقه ما استخراج شده و به جهان معرفی شود.

آیت الله فاضل لنکرانی اضافه کرد: ما مدعی هستیم که فقه شیعه قدرت آن را دارد که در همه ابعاد، اندیشه و طرحی را ارائه کند ولی این مسأله از طریق پژوهش های فراوان حاصل می شود و ما هنوز در قدم های اول قرار داریم و نیاز است که فقه قوت پیدا کرده و تقویت شود.

وی ادامه داد: زمان هرچه به پیش می رود نیاز به فقه بیشتر شده و از آن سو نیز قوت فقه شیعه بیشتر نمایان می شود و ما نیز باید کمر همت بسته و دنبال ارائه پژوهش های قوی در زمینه فقه باشیم.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم تأکید کرد: مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در طول 20 سالی که از راه اندازی آن می گذرد، موفقیت های چشمگیری به دست آورده است و برخی از پژوهش هایی که از سوی اساتید، فضلا و محققان این مرکز صورت گرفته است بی نظیر و یا کم نظیر بوده است.

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در ادامه ابراز کرد: فضلایی که در این مرکز آموزش دیده اند، از اساتید برجسته حوزه و یا از مدیران مراکز تخصصی و یا از محققان و پژوهشگران برجسته هستند.

آیت الله فاضل لنکرانی در پایان خاطرنشان کرد: ما هدفی غیر از فهم دین، فهم فقه اهل بیت(ع) و ارائه آن به نظام اسلامی نداریم و به دنبال آن هستیم تا فقه را به میدان بیاوریم./872/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات